100 tarinaa TAKKista

Suomen juhlavuoden kunniaksi sosiaalisessa mediassa jaettiin 100 tarinaa TAKKista vuonna 2017.

– Halusimme juhlistaa 100-vuotiasta Suomea jollakin tavalla, kertoo viestintäpäällikkö Marjo Nieminen.

– TAKKissa olisi vuosittain tuhansia tarinoita, jotka olisi mukava kaikki kertoa. 100 tarinaa TAKKista
-kampanjalla saimme nostettua niistä esiin edes osan.

Tarinoilla kerrottiin monipuolisesti opiskelun arjesta ja juhlasta. Mukaan saatiin innostettua myös henkilöstöä ja opiskelijoita, jotka vinkkaisivat hyvistä tarinoista ja osa toimitti valmiin tarinankin. Mukaan nostettiin TAKKin 55 toimintavuoden kunniaksi myös tarinoita vuosien varrelta.

Suomi 100 virallinen logo Takkkuva

Kampanja oli osa Suomi 100 -juhlavuoden virallista ohjelmaa. Sen tunnisteena sosiaalisessa mediassa oli #100tarinaaTAKKista. Kaikki tarinat jaettiin sekä Twitteriin että Instagramiin, osa myös Facebookiin.

Tavoitteena oli tehdä tutuksi ammatillista koulutusta ja nostaa sen profiilia. Ammatillisella koulutuksella on ollut keskeinen rooli suomalaisen hyvinvointivaltion rakentamisessa ja siinä, että Suomi on nyt yksi maailman koulutetuimpia maita.

Ammatillisen koulutuksen arvostus on vaihdellut ja vaihtelee eri aikoina. Sadalla tarinalla oli tavoitteena osoittaa, kuinka monipuolisesta ja moninaisesta asiasta on kyse. Aikuisopiskelulla on Suomessa pitkät perinteet ja nostamalla tarinasarjaan mukaan menneiden vuosien opiskelutarinoita, tehtiin myös historiaa näkyväksi.

Tutustu tarinoihin Twitterissä ja Instagramissa

100tarinaa_16_painija (ID 473123)

100tarinaa_63_niittytalkoot (ID 473119)

100tarinaa_sisustaja (ID 473117)

Teksti: Marjo Nieminen
Kuvat: TAKK